Brzdy a spojky
Vyrábíme kovokeramické třecí materiály (obložení) pro brzdy a spojky. Brzdová a spojková obložení značky Diafrikt jsou vhodná především do těžkých provozních podmínek.
Naše výrobky do brzd a spojek vyrábíme progresivní metodou práškové metalurgie.
Hlavní výhody použití našich produktů pro brzdy a spojky:
- Dlouhá životnost a nízké opotřebení protiplochy
- Vysoký a stálý součinitel tření za všech klimatických podmínek
- Možnost použití velkých měrných tlaků
- Vysoká tepelná vodivost třecího materiálu
- Nízká prašnost bez uvolňování zdraví škodlivých nanočástic
- Vysoký přenos výkonu při velkých obvodových rychlostech
- Odolnost vůči chemikáliím a provozním nečistotám
- Ekologická a hygienická nezávadnost
- Lze bezpečně použít ve výbušném metanovém prostředí
Průmyslové brzdy
Naše kovokeramické třecí materiály pro průmyslové brzdy se používají v brzdách pro větrné elektrárny, těžkotonážní jeřáby, poháněcí stanice pásových dopravníků povrchových dolů, důlní závěsné lokomotivy, stavební a speciální výtahy, elektromagnetické brzdy a spojky, korečková rypadla, lodní navijáky, dampry, atd.
Průmyslové kotoučové a bubnové brzdy
Kolejová vozidla
Výhody našich kovokeramických brzd pro kolejová vozidla:
- Rychlý záběh a nízké opotřebení dvojkolí a brzdových kotoučů díky patentované záběhové vrstvě
- Snížená hladina hluku díky výše zmíněné záběhové vrstvě
- Snížené riziko vzniku požáru – naše brzdy z kovokeramických materiálů ve srovnání s litinou nejiskří
- Kovokeramické brzdy spolehlivé brzdí v extrémně náročných zimních podmínkách až do – 50 °C
Brzdové špalíky pro lokomotivy a motorové vozy
Výhody našich kovokeramických třecích materiálů pro lokomotivy a motorové vozy:
- Oproti kompozitním brzdovým špalíkům se brzdový účinek se dostavuje ihned po dosednutí brzdového špalíku na jízdní plochu dvojkolí i při nízké počáteční rychlosti.
- Mají 3x vyšší tepelnou vodivost a tím nedochází k uvolňování obručí na dvojkolí.
- Brzdový účinek je konstantní a při zastavování nenarůstá, jako u litinových brzdových špalíků.
- Nenarušují funkci zabezpečovacích elektrických kolejových obvodů.
Obložení kotoučových brzd pro vagony
Výhody našich kovokeramických třecích materiálů pro vagony:
- Používají se do rychlosti 250 km/h
- Velmi dobře odvádí teplo z brzdových kotoučů a tím se na nich vyhřátá místa a tepelné skvrny.
- Spolehlivě stálý součinitel tření umožňuje automatické řízení zábrzdné vzdálenosti v provozu bez obsluhy. Vždy bezpečně zastaví na požadované vzdálenosti.
- Nenarušuje funkci zabezpečovacích elektrických kolejových obvodů.
Brzdové špalíky pro metro
Výhody našich kovokeramických třecích materiálů pro metro:
- Na tratích, kde soupravy vyjíždí z podzemí na povrch není nutno používat předehřev ani za deště, ani v mrazu, jako u kompozitních brzdových špalíků. Tím dochází k velkým úsporám trakční energie a několikanásobně snižují potřebu soustružení jízdní plochy dvojkolí.
- Kovokeramické brzdové špalíky splňuji předepsané hlukové limity.
- Oproti kompozitním brzdovým špalíkům naše brzdové špalíky splňují i hygienické požadavky. Při brzdění nezapáchají fenoly a neuvolňují nebezpečné nanočástice, které stále poletují v ovzduší a zvyšují riziko výskytu rakovinového onemocnění plic. O to více, že se jedná o provoz v uzavřeném prostoru.
- Oproti litinovým brzdovým špalíkům nejiskří a tím nehrozí nebezpečí vzniku požáru.
Brzdová obložení pro speciální vozidla údržby kolejového svršku
Výhody našich kovokeramických třecích materiálů pro vozidla údržby:
- Navrhneme a vyvineme konstrukční a materiálové řešení na míru dle požadavku zákazníka
Zemědělská technika
Naše kovokeramické třecí materiály se používají pro brzdy, spojky a násobiče zemědělských traktorů, navijáky lesních kolových traktorů, odstředivé spojky malé zahradní techniky.
Letadla
Vojenská technika
Naše kovokeramické třecí materiály se používají pro brzdy a spojky vozidel pěchoty, tanků, samohybných děl a obrněných transportérů.
- Na Brnou 169
517 43 Potštejn
Česká republika
IČO: 27479943 | DIČ CZ27479943
© 2024 Diafrikt Components s.r.o.